Monday, 10 December 2012

Hari Aku Bersama Dia~

i love you so much mucuk~ 
thanx fer evrythng~






seronok lahai berkarok dan merendek~~ ahahahx~~ 
len kali kite g lagi k mucuk~~ 
:) 

Wednesday, 5 December 2012

Rindu Kamu~

meet again~~ :) ryte now ety sangat5 rindu arel~~ miss him damn much!!! and suddenly jek rase nak cakap camne kat dy~ "SAYANG.. KAWIN LARI JOM.. SAYE TANAK BERJAUHAN DENGAN KAMU LAGI.. :'( " ahahahax... 

hope suatu hari nanti.. dy akan menyarungkan sebentuk cincin di jari manis ety yang tak pernah disentuh ne~~~~~ 
ahahahaxxx~~ 
cliche gile~~~~~~~ 

oke~~~ 
nyte sume~ 

Sunday, 2 September 2012

saye dan dia~



ini lah MR. JAM PUTIH saye~ 
namenye MUHAMMAD AZREL FITRI B. MOHD AZMI.. 



we love 2 be immatured~~ 








I LOVE U DEAR~ 



Kenangan aku dan dia bersama

kenangan aku dan dia.. 
takkan dapat sesiaa yang menghapuskanny~
MR. JAM PUTIH.. 
aku cinta kamu.. 
dan harap suatu hari nanti.. 
tika aku tersedar dari peraduan.. 
aku sedar di dalam dakapan kamu~ 



Friday, 31 August 2012

Adore this girl~










her name is aleyna yilmaz.. 
gle comel gadis cilik nie~~ 
adore gle~ 

Sunday, 22 July 2012

Lumrah kehidupan



kadang kita tak perasaan.. 
apa yang kita buat.. 
apa yang kita lakukan.. 
apa yang kita tuturkan.. 
kadangkala.. membuatkan seseorang terasa hati.. 
tapi atas dasar ikatan RAKAN, TEMAN, SAHABAT, KAWAN, KEKASIH, IBU BAPA, SAUDARA-MARA or whatever.. 
kita biarkan perasaan terasa hati itu.. 
biarkan ia pergi.. 
dan berharap ia tidak kembali.. 
dan itulah sebenarnya lumrah kehidupan.. :)

Kenapa awak bersedih?



mengapa kamu di sana masih lagi dalam kedinginan sedih, 
sedangkan aku di  sini telahpun kecapi kebahagiaan..
kecapi kebahagiaan dengan si dia yang baru.. 
bukan salah aku kerana memadamkan perasaan aku pada kamu.. 
tapi salah kamu kerana tidak pernah menghargai kehadiran aku dahulu.. 
salah kamu tidak menghargai kesetiaan yang aku berikan pada kamu.. 
salah kamu kerana tidak menghargai erti kasih dan sayang yang aku curahkan pada kamu.. 

Thursday, 19 July 2012

Cinta Platonik Aku Dan Dia



Cinta Platonik adalah sebuah istilah yang dipakai untuk menyebut sebuah perkaitan kasih sayang, tetapi unsur-unsur rasa tarikan secara seksual tidak wujud.

secara amnya ni la maksud cinta platonik yang aku katakan.. 
kadang aku berfikir sejenak.. 
secara tidak sedar.. 
aku telah pun menjalikan hubungan CINTA PLATONIK bersama seseorang..
yang aku kenal.. 
yang aku rapat.. 
dan yang aku sayang.. 
tapi tidak sedikit pun menggugat rasa cinta aku pada MR. JAM PUTIH.. 

namun aku fikir kembali.. 
sampai manakah kesudahan cinta platonik kami?
adakah aku dan dia akan berkesudahan dengan cinta platonik kami.. 

atau ia akan berubah menjadi cinta hati aku? 
adakah cinta aku dan MR. JAM PUTIH akan tergugat kerana cinta platonik kami.. 
hmmmm.. 
aku sendiri tak tahu jawapannya.. 

Sunday, 8 July 2012

Harap



aku harap kenangan silam takan mengejar aku kembali.. 
saat benar aku bahagia dengan si dia.. 
dan tatkala itu kenangan silam aku kembali.. 
aku harap si dia yang terakhir dalam hatiku~

Monday, 2 July 2012

Tidur yang abadi




baru saja tadi aku sempat menjenguk tinta rakan aku... hmmm... 

diari kasih yang dulu di wujudkan untuk seseorang.. 
seseorang yang baru saja pergi menghadap ilahi.. 
diari kasih yang tujuannya agar suatu masa nanti.. 
si dia yang dia cintai akan membacanya.. 
sahabat yang baru aku kenal sebentar.. 
kini tiada lagi di dunia.. 
tenanglah kamu wahai teman di sana.. 
yang tinggal di sini biarlah tinggal.. 
semoga kamu aman di sana.. 

AL-FATIHAH KEPADA: 
arwah DANIEL DAMIEN~


Saturday, 23 June 2012

Salam takziah



baru saja tadi aku mendengar 1 khabar yag amat mengejutkan aku.. 
orang yang penah menjadi teman aku kembali ke rahmattullah.. 
walau aku hanya sempat berkenalan dengan arwah beberapa bulan.. 
tapi khabar yang aku dengar amat mengejutkan aku.. 
aku harap dia aman di sana.. 

AL-FATIHAH~~

Monday, 4 June 2012

Topeng wajah



kan ku topengkan wajah.. 
riak penuh gembira.. 
tetapi di dalam hanya tangisan tanpa titisan.. 
mungkin ku kata ku mahu..
yang kau rasa pedih yang ku rasa.. 
namun sebenarnya ia hanyalah kata-kata.. 
dari dasar hati ku yang sedang terluka.. 
tiada lain ku mahu hanya untuk kau bahagia.. 
walaupun bukan dgnku ku kan terus berharap.. 
kau tak akan lalui rasa luka sedalam ini..

Sunday, 3 June 2012

Pengalaman silam yang sukar dilupakan



mencintai kamu adalah yang terbek pernah aku lalui.. 
tapi kenape aku masih perit untuk melupakan masa silam aku brsama MR.KASOT KUNING?? 
aarrgghhhh.. 
kondisi hati, perasaan, pemikiran KUCAR KACIR dibuatnya.. 
aku tahu benarnya aku cintai kamu MR.JAM PUTIH.. 
tapi maafkan aku kerana tidak dapat mnyingkir dia 100% dari diri aku.. 
kerana dia dan aku telah serasi brsama~
dan aku akn cuba utk sngkirkan dia.. gantikan kamu~
maaf MR.JAM PUTIH~~
saye tahu kamu akan brsedih..
tapi saye harap kamu fahami saye~

Saturday, 26 May 2012

Memahami si dia


tak selalunye pasangan kite dgn kite.. 
aku perlu lebih memahami situasi si dia..

Sunday, 6 May 2012

Padam semua






aku padam semua gambar dia dalam komputer riba aku,
padam segala lagu yang dia mainkan untuk aku, 
padam segala bait2 kasih yang pernah aku cipta untuk dia suatu masa dahulu, 
dan aku harap.. 
aku dapat padam segala kenangan yang pernah aku dan dia lalui bersama si dia yang lama,

kepada MR. JAM PUTIH saya kini,
saya hidup kini kerana semangat cinta kamu,
kasih kamu,
perhatian kamu,
sayang kamu..
dont leave for nothing..
please..
tolong saya bangkit kerana cinta kamu.. :'(

Tuesday, 1 May 2012

Sungguh aku sayang kamu



tiap tutur kata.. 
tiap tata caranya.. 
tiap perilakunya membuatkan aku makin jatuh hati padanya.. 
dia sentiasa ada semasa aku perlukan dia..
serasa ingin sentiasa bersama dia setiap masa.. 
sentiasa dalam jagaan dia.. 
sentiasa dalam dakapan dia.. 
sentiasa berada dekat dengan dia.. 
dan.. 
sentiasa dalam belaian manja dia..

TO MR.JAM PUTIH

sungguh aku sayang kamu MR.JAM PUTIH.. 
dan aku ingin kamu temani hari2ku selepas ini.. 
mencipta moment indah bersama.. 
agar aku dapat lupakan dia sepenuhnya.. 
kerana aku tahu.. 
kamu lebih mencintai aku, lebih dari dia cintakan aku.. 






Delete button



adakalanya.. 
aku harap terdapat press button 'DELETE' dalam memori otak aku.. 
agar aku dapat padam semua memori kenangan aku bersama dia.. 
dan gantikan dengan si dia yang benar2 cintakan aku... 
MR. JAM PUTIH~

Friday, 20 April 2012

Terburu-buru



sikap si dia yang terburu2 dan gelojoh membuatkan aku makin baran, 
sememangnya aku benci apabila hal hidupku disentuh tanpa kebenaran, 
lebih2 lagi oleh seorang lelaki yang masih tiada pertalian dgnku, 
ia seperti memandang rendah dengan status jantinaku PEREMPUAN yang sering dianggap insan yg lemah di mata dunia, 
maafkan saya.. 

Sunday, 1 April 2012

Malam tadi aku sepi



awal pagi ini..
aku bangun dengan malas dari peraduanku..
malam tadi aku sepi seorang diri tanpa hadir si dia MR.JAM PUTIH yang sibuk..
aku harap diri aku faham kenapa dia tidak meluangkan masa bersama aku..
aku harap tidak ada lagi malamku yang sepi tanpa dia di sisiku..

Tuesday, 27 March 2012

Pening



kamar dingin si puteri disimbahi cahaya neon sejak pukul 7.. 
si puteri bagaikan tidak mahu terjaga dari peraduan..
mimpi yang tidak2 malam tadi membuatkan si puteri.. 
ingin terus tidur.. 
tidur selama 1000tahun.. 
pening dengan pergolakan hatiny yang ta sudah2~

aku cintai dia.. 
dengan hatiku yang ikhlas..
seperti dia mencintai aku.. 
<3<3<3<3  

MR.JAM PUTIH




hari ini aku lewati dengan si dia MR.JAM PUTIH yang aku sayangi.. 
tidak sudah2 si dia membuat aku gembira tertawa riang.. 
terima kasih kerana hadir dalam hidup aku.. 
mewarnai hidupku dengan penuh warna-warna pelangi.. 
menyintai aku dengan apa yang aku ada.. 
menyayangi aku tak sudah2 dan tak jemu2.. 
terima kasih sayang~ 
:)

akucintaikamu~ 
<3<3<3<3           

Monday, 26 March 2012

Buntu


akhirnya sgalanya berakhir.. 
sekali lagi langit mendung menyelubungi aku.. 
aku harap takan hujan walaupun mendung.. 
benarny.. 
aku tak tahu samaada mahu gembira atau sdih.. 
aku keliru..

Sunday, 25 March 2012

Cabaran dari DIA


sudah lama rasanya aku tidak coret apa2 di sini.. 
tapi pagi ini..
aku rasakan bagai ada langit mendung yang menyelubungi kamarku.. 
tatkala melihat hasil tinta sahabat baikku.. 
aku terkedu melihat ketabahannya.. 
mengharungi dugaan ALLAH untuknya dengan tabah.. 
aku tahu betapa peritnya.. 
tapi sabar yea sahabat.. 
aku sentiasa mendoakan dia agar segera sedar dari tidur yang panjang itu.. 
aku tahu kamu seorang yang tabah.. 
dan aku sentiasa memberi sokongan tatkala kau lemah..
seperti yang kau katakan.. 
ADA HIKMAH DI SEBALIK SETIAP KEJADIAN YANG DIBERIKAN PADA AKU..
tabahlah.. 

Tuesday, 6 March 2012

Kehilangan


setelah lama aku tidak mencoretkan ape2.. 
aku seakan rindu utk kembali menebarkan  ape yang aku rase.. 
kadangkala ingin aku beritahu seluruh dunia aku sangat mencintai dia..
tapi kadangkala aku sendiri tertanya2 adakah benar aku mencintai dia.. 
aku sendiri keliru dengan ape yang sedang akuu alami.. 
dan kadangkala tiba satu masa.. 
aku muak utk bermain cinta dengannya... 
aku tak tahu apa yang harus aku lakukan lagi.. 
hmmm....

Sunday, 19 February 2012

Pagi yang gila


pagi ini aku bergila2 sebentar dengan panggilan si dia..
senyum, gelak tertawa bersama..
bercerita tentang perihal yang tidak2..
membuatkan aku sentiasa tersenyum riang tatkala bersama si dia..
terima kasih Qaseh kerana mewarnai pagi aku yang mulanya suram..

Wednesday, 15 February 2012

Gelagat manusia



lama sudah aku tak coretkan ape2 di sini..
beberapa hari yang aku lalui ini,
mematangkan aku dengan gelagat manusia,
yang dahulunya cakap lain,
sekarang cakap lain,
aku kenal mana satu sahabat,
mana satu kawan,
bosan dengan gelagat ini..
lalu aku biarkan ia berlalu..
malas untuk aku kenang..
bosan..

Saturday, 11 February 2012

Perubahan 180darjah


perubahan 180 darjah kamu membuatkan aku pening dan mual..
berhentilah berputar..
statik di paksi kamu..
biarkan aku mengenali kamu seperti dulu..
pada paksi yang dulu..
tolonglah!!
aku sudah mual!!
pening dengan putaran ini..


Friday, 10 February 2012

Hancur



baru semalam aku bagai dibuai oleh kasih si dia,
hari ini bahagia itu hancur sekali lagi,
aku tak tahu di mana silapku,
di mana kekuranganku,
yang aku tahu,dia bagai berubah 360 darjah..
dan aku benci itu..

aku mahu dia yang dulu!!

Terbuai dengan perasaan sendiri



kadang aku terasa bagai terbuai dengan perasaan sendiri,
perasaan yang hangat,
mencintai si dia..
aku rindu untuk bersama dia lagi,
seperti masa lalu,
bahagia,gembira..
dan hanya senyuman dan ketawa yang menghiasi hari kami
yang indah..
benar..
AKU RINDUKAN DIA..


Wednesday, 8 February 2012

Maafkan aku hati


aku sendiri tak pasti dengan apa yang sedang aku lakukan,
memaafkan dia yang menghancurkan hati aku berkali2,
sedangkan aku tahu risikonya,

oh hati,
maakan aku kerana sering melukakanmu serta menyakitimu..
maaf..
aku betul2 maksudkannya..
:'(
aku sendiri yak mengerti apa yang sedang berlaku.. 

Tuesday, 7 February 2012

Hidup




setiap detik,setiap saat, setiap jam, setiap hari yang aku lalui,
semakin aku kenal dengan erti kedewasaan..
makin aku teliti kehidupan ini rupanya tak semudah yang disangka,
ayahandaku sering berkata yang suatu hari nanti aku akan tahu apa itu sebuah kehidupan, erti kedewasaan..
baru kini aku sedar yang ia tidak seindah seperti yang aku idamkan semasa berusia setahun jagung..
jikalau boleh, aku ingin kembali menjadi kanak2 riang,
tiada masalah dunia yang melanda seperti sekarang...  

Malam yang indah


malam yang dingin ditemani cahaya bulan penuh yang indah..
malam semalam merupakan salah satu kenangan indah dalam
perjalanan hidup aku..
terima kasih sahabat kerana mewarnai hari2 yang aku
lewati menjadi lebih indah..


Saturday, 4 February 2012

Sahabat


seperti hari2 yang aku lewati,
teman,sahabat,kawan,rakan dan macam2 lagi istilah lain yang sewaktu dengannya,
pergi dan datang sesuka hati,
melewati kenangan indah bersama,
masing2 punyai nilai masing2..
baru sekarang aku benar2 kenal erti PERSAHABATAN..


aku rindu rakan2 yang dulu..
kenangan dulu..
persahabatan dulu..
mereka yang dulu..



mr. capital 'C'


sering aku tertanya mengapa masa yang indah terlalu cepat berlalu,
kerana aku masih merindui dia yang aku kenal dulu..
kenangan manis bersame dia..
tidak seperti sekarang yang dingin.. kaku..



aku bagaikan tidak lagi mampu berkata2..
hanya mampu melihat..
dan merindui..

Friday, 3 February 2012

Pagi yang dingin.


lewat pagi ini, si puteri masih tersadai di atas katil
yang empuk,
suasana pagi yang dingin dan nyaman membuatkan si puteri
malas membuka kelopak mata yang berat keletihan
akibat kerja yang tak sudah2 sepanjang minggu..
ingin men'TOP-UP' tidur yang sering tidak tersusun sepanjang
minggu..
namun lamunan terjaga akibat deringan alat telikomunikasi yang
selalu digunakan..
panggilan daripada si putera tersayang..
lalu si puteri bangun dengan malasnya,
dan mulakan hari dengan senyuman.. :)


Sakit



aku makin bosan dan muak dengan segala perkara dan perangai manusia yang tidak2,
perasaan muak,marah,bosan,sayang,sedih dan bebagai lagi makin bercampur baur dan makin tak keruan,
tidakkah kau tahu yang perangai kamu yang tidak2 itu membuatkan aku makin jelik untuk berhadapan denganmu?
sudah2 lah menyakiti hati yang lain..
takut nanti suatu hari kamu akan lebih sakit dari hati yang kamu sakiti,
sudah tentu nanti baru kamu tahu langit itu tinggi atau rendah..